
Επιχειρηματικός κολοσσός η εταιρία πίσω από την πιο διάσημη μελωδία που μισούν οι γονείς, λατρεύουν τα παιδιά και κατακτά ακόμα και… διαδηλωτές.
Ξεκίνησε ως ένα αθώο, χαρούμενο παιδικό τραγούδι και εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο. Οι πρώτες νότες με το χαρακτηριστικό «doo doo doo doo doo doo» αρκούν για να προκαλέσουν ανατριχίλα στους γονείς και ενθουσιασμό στα παιδιά. Η μελωδία γαντζώνεται στο μυαλό και σε παρασύρει στο ρυθμό της, όσο και αν προσπαθείς να της αντισταθείς. Το «Baby Shark» της εταιρίας Pinkfong Company από την Νότιο Κορέα, όχι μόνο έχει καταφέρει να γίνει ένα από τα πιο γνωστά μουσικά κομμάτια της παιδικής ψυχαγωγίας σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά έχει μετατραπεί σε μια αυτοκρατορία που ξεπερνά τα 400 εκατ. δολάρια.

Η οικογένεια των πολύχρωμων καρχαριών εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο αξίας 400 εκατ. δολαρίων. Photo: www.thepinkfongcompany
Με τις περισσότερες θεάσεις στο YouTube -ξεπερνά τα 16 δισ. views- δεν είναι ένα ακόμα τραγούδι, αλλά ένα ολόκληρο οικοσύστημα περιεχομένου. Η οικογένεια των πολύχρωμων καρχαριών -μαμά, μπαμπάς, παιδί, παππούς, γιαγιά- έχει εξελιχθεί σε εμβληματικό προϊόν με τηλεοπτικές σειρές, παραγωγές, εφαρμογές, παιχνίδια, αξεσουάρ, ρούχα που αποφέρουν στην εταιρία εκατομμύρια έσοδα.
Διαδηλώσεις, κρατούμενοι και παγκόσμιο ταξίδι
Πέρα από την εμπορική του διάσταση, η επιρροή του είναι τέτοια που παίρνει τη μορφή συμβόλου χαράς και ενότητας. Όταν το 2019 πλήθος πολιτών είχαν κατακλύσει τους δρόμους του Λιβάνου διαμαρτυρόμενοι για την οικονομία, τη διαφθορά και τις δημόσιες υπηρεσίες, το τραγούδι έγινε σύνθημα, αλλά και ο ιδανικότερος τρόπος για να ηρεμήσει ένα παιδί μόλις 15 μηνών που τρόμαξε όταν βρέθηκε τυχαία με τη μητέρα του στην καρδιά των διαδηλώσεων. Ακόμη και ο Έλον Μασκ, το 2021 πριν περάσει στα χέρια του το Twitter έγραφε ότι το συγκεκριμένο βίντεο έχει «περισσότερες προβολές από όσοι είναι οι άνθρωποι» στον πλανήτη.
Παρ’όλα αυτά, η επιτυχία του δεν ήταν άμεση. Χρειάστηκαν μερικά χρόνια από την πρώτη ανάρτησή του στο YouTube για να κατακτήσει το διεθνές κοινό. Αφορμή στάθηκαν οι χορευτικές κινήσεις που «ντύνουν» το βίντεο, οι οποίες παρουσιάστηκαν σε παιδικές εκδηλώσεις στη Νοτιοανατολική Ασία και στη συνέχεια ενσωματώθηκαν στις συναυλίες δημοφιλών συγκροτημάτων στη Νότιο Κορέα. Βίντεο με παιδιά και ενήλικες που χόρευαν στο ρυθμό άρχισαν να διαδίδονται και από εκείνη τη στιγμή, οι θεάσεις του βίντεο εκτοξεύθηκαν κατακτώντας την κορυφή των chart με τις περισσότερες αναπαραγωγές όλων των εποχών.

Η ταινία Baby Shark’s Big Movie! κυκλοφόρησε το 2023. Παραγωγές, εφαρμογές, παιχνίδια, αξεσουάρ, ρούχα, έχουν αποφέρει στην εταιρία εκατομμύρια έσοδα. Photo: www.netflix.com

O baby shark κατά τη διάρκεια της 97ης παρέλασης της Ημέρας των Ευχαριστιών το 2023 στη Νέα Υόρκη.
Στην πραγματικότητα, βέβαια, το τραγούδι βασίζεται σε ένα κομμάτι που ήταν δημοφιλές στις κατασκηνώσεις τη δεκαετία του 1970 στις ΗΠΑ, ενώ ένας Αμερικανός συνθέτης άσκησε μήνυση κατά της εταιρίας για λογοκλοπή υποστηρίζοντας ότι παρόμοια διασκευή είχε κυκλοφορήσει από τον ίδιο το 2011 και ότι κατείχε τα πνευματικά δικαιώματα, με το Ανώτατο Δικαστήριο της Νότιας Κορέας να απορρίπτει την υπόθεση. Καμιά από αυτές τις εκδοχές, όμως, δε σημείωσε την επιτυχία της ερμηνείας της 10χρονης τότε τραγουδίστριας Χόουπ Σεγκουάν.
Το τραγούδι βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο, όταν αποκαλύφθηκε ότι σωφρονιστικοί υπάλληλοι στην Οκλαχόμα τιμώρησαν κρατούμενους υποχρεώνοντάς τους να το ακούνε επανειλημμένα για δύο ώρες. Η έκθεση στο κομμάτι προκάλεσε, σύμφωνα με τον εισαγγελέα, «συναισθηματικό στρες»! Παρά τις… επιπτώσεις στο άκουσμά του, το κομμάτι συνεχίζει να κατακτά τους μικρούς φίλους με νέες εκδοχές και χορευτικές κινήσεις, αλλά και εξελίσσεται σε σημαντικό παίκτη στον κόσμο των επιχειρήσεων. Ο Κιμ Μιν-σεόκ, διευθύνων σύμβουλος της Pinkfong με έμβλημα μια ροζ αλεπού, μιλώντας στο βρετανικό δίκτυο BBC εξήγησε ότι δεν περίμενε ότι το «Baby Shark» θα ξεχωρίσει από το υπόλοιπο περιεχόμενο, αλλά αποδείχθηκε σημείο καμπής που έθεσε τις βάσεις για ένα παγκόσμιο ταξίδι.
Η The Pinkfong Company εισήχθη στο χρηματιστήριο
Αυτό το ταξίδι οδήγησε την εταιρία στο χρηματιστήριο της Νότιας Κορέας (Kosdaq), η οποία ολοκλήρωσε την αρχική δημόσια προσφορά της (IPO) και ξεκίνησε την διαπραγμάτευσή της. Η τιμή της προσφοράς ορίστηκε στα 22,6 ευρώ (38.000 γουόν) ανά μετοχή, ενώ κατά το άνοιγμα της διαπραγμάτευσης οι μετοχές αυξήθηκαν στα 34,5 ευρώ (58.000 γουόν), δηλαδή τιμή αυξημένη κατά 52,6% σε σχέση με την αρχική.
Η εταιρία, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της, συγκέντρωσε περίπου 45,2 εκατ. ευρώ (76 δισ. γουόν) από την προσφορά, με την αποτίμηση της κατά την εισαγωγή να φτάνει στα 324, 9 εκατ. ευρώ (545,3 δισ. γουόν). Εκτιμάται, δε, ότι η αποτίμησή της μπορεί να φτάσει περίπου τα 413 εκατ. ευρώ (700 δισ. γουόν).
Η εταιρία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια, μεταξύ άλλων, για να ενισχύσει τη ροή νέου περιεχομένου, να επεκτείνει την παγκόσμια παρουσία της με διαδραστικές ή φυσικές εμπειρίες ψυχαγωγίας, να αναπτύξει τις δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης για να παράγει πιο ποιοτικό έργο σε διαφορετικές γλώσσες. Οι άλλες εταιρίες της μητρικής Pinkfong αναπτύσσονται με τη σειρά τους και στόχος είναι να αποδειχθεί ότι η επιτυχία δεν εξαρτάται μόνο από το «Baby Shark». Ο ίδιος ο Κιμ Μιν-σεόκ τονίζει ότι η επιχείρηση μπορεί να πάει ένα βήμα πέρα από το εθιστικό κομμάτι, χάρη στο οποίο βέβαια συγκεντρώνεται το ¼ των εσόδων της εταιρίας. Ο ιδρυτής της εκτιμά ότι η… ροζ αλεπού έχει ήδη κατορθώσει όσα πολλοί δημιουργοί ονειρεύονται.
Τώρα μένει, όμως, να αποδείξει στους επενδυτές ότι η επιτυχία δεν είναι παροδική, αλλά η αρχή ενός νέου κεφαλαίου όπου η Pinkfong θα… χορεύει πέρα από τον ρυθμό του «Baby Shark» και θα καθιερωθεί ως ισχυρός παίκτης στη διεθνή αγορά
Η εταιρία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια, μεταξύ άλλων, για να ενισχύσει τη ροή νέου περιεχομένου, να επεκτείνει την παγκόσμια παρουσία της με διαδραστικές ή φυσικές εμπειρίες ψυχαγωγίας, να αναπτύξει τις δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης για να παράγει πιο ποιοτικό έργο σε διαφορετικές γλώσσες. Οι άλλες εταιρίες της μητρικής Pinkfong αναπτύσσονται με τη σειρά τους και στόχος είναι να αποδειχθεί ότι η επιτυχία δεν εξαρτάται μόνο από το «Baby Shark». Ο ίδιος ο Κιμ Μιν-σεόκ τονίζει ότι η επιχείρηση μπορεί να πάει ένα βήμα πέρα από το εθιστικό κομμάτι, χάρη στο οποίο βέβαια συγκεντρώνεται το ¼ των εσόδων της εταιρίας. Ο ιδρυτής της εκτιμά ότι η… ροζ αλεπού έχει ήδη κατορθώσει όσα πολλοί δημιουργοί ονειρεύονται.
Τώρα μένει, όμως, να αποδείξει στους επενδυτές ότι η επιτυχία δεν είναι παροδική, αλλά η αρχή ενός νέου κεφαλαίου όπου η Pinkfong θα… χορεύει πέρα από τον ρυθμό του «Baby Shark» και θα καθιερωθεί ως ισχυρός παίκτης στη διεθνή αγορά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου