Tο μύνημα της ημέρας

Δειλοί άνθρωποι που το μόνο που ήξεραν να κάνουν είναι να παίρνουν και να φεύγουν. Μη δίνεις αξία σε ανθρώπους που δεν ξέρουν να εκτιμούν.

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024

Η τραγική ζωή της Σίλβια Κριστέλ: Το σύμβολο του σεξ που βιάστηκε όταν ήταν 9 ετών




Μια ημέρα σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 2012, πέθανε η Σίλβια Κριστέλ, η θρυλική «Εμμανουέλα» που έγινε παγκόσμιο σύμβολο του σεξ αλλά η ζωή της ήταν μια οδυνηρή περιπέτεια.
Η Σίλβια Κριστέλ ως «Εμμανουέλα» | YouTube




Ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες έλεγε πως «όλα τα ανθρώπινα πλάσματα έχουν τρεις ζωές: τη δημόσια, την ιδιωτική και τη μυστική». Και μπορεί ο Κολομβιανός συγγραφέας να το έθετε σε μια γενικότερη βάση αλλά σίγουρα, πολύ περισσότερο, αφορά τους διάσημους.

Πολλά είναι τα παραδείγματα διάσημων ανθρώπων που όλοι μας (ή, τέλος, πάντων, σχεδόν όλοι μας) τους ζηλεύουμε για τα πλούτη, τη δόξα, τη φήμη. Για την «βιτρίνα».


Λίγοι είναι αυτοί που βλέπουν πίσω από αυτή τη «βιτρίνα» και ακόμα λιγότεροι είναι αυτοί που γνωρίζουν τι πραγματικά συμβαίνει πίσω από αυτή τη «βιτρίνα».

Τι γίνεται όταν τα «φώτα σβήνουν»; Με πόσους δαίμονες έχει να παλέψει αυτός που στα μάτια μας έχει μια ζηλευτή ζωή; Και πόσες πιθανότητες υπάρχουν, τελικά, να είμαστε εμείς αυτοί που ζούμε μια λαμπερή ζωή και εκείνος να είναι αυτός που έχει να αντιμετωπίσει τα σκοτάδια;

Η «βιτρίνα» καλύπτει τα πάντα, όταν σπάει, όμως, αποκαλύπτεται αυτό που ο Μάρκες έλεγε «μυστική ζωή». Και εκεί, κατά κανόνα, κυριαρχεί ο πόνος και η θλίψη.

Δίχως την παραμικρή αμφιβολία, μια τέτοια περίπτωση ήταν η Σίλβια Κριστέλ. Η διάσημη ηθοποιός έγινε γνωστή μέσα από τη σειρά αισθησιακών ταινιών «Εμμανουέλα». Έγινε σύμβολο του σεξ και αντικείμενο του πόθου για εκατομμύρια άνδρες σε όλο τον πλανήτη.

Κέρδισε χρήμα, φήμη, δόξα και μια ζωή που η «βιτρίνα» την έκανε να μοιάζει ζηλευτή. Πίσω από τη «βιτρίνα», ωστόσο, κυριαρχούσε η φρίκη. Μια φρίκη που ξεκίνησε απ' όταν η Σίλβια Κριστέλ ήταν μόλις 9 ετών!

Το κοριτσάκι που έγινε παγκόσμιο σύμβολο του σεξ

Η Σίλβια Κριστέλ γεννήθηκε στις 28 Σεπτεμβρίου 1952 στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας. Ο γαλλικής καταγωγής πατέρας της διατηρούσε ένα μικρό ξενοδοχείο. Γυναικάς και (ας το θέσουμε ευγενικά) άστατος χαρακτήρας, δεν άργησε να εγκαταλείψει το σπίτι του και την οικογένεια του για να ζήσει με μια άλλη γυναίκα.

Αυτό έγινε όταν η Σίλβια ήταν 14 ετών. Όπως η ίδια έχει πει η φυγή του πατέρα της από την οικογενειακή εστία ήταν ένα γεγονός που τη συντάραξε.

Δυστυχώς για την ίδια, ωστόσο, αυτό ήταν το δεύτερο δραματικό περιστατικό που βίωνε στη ζωή της. Το πρώτο είχε συμβεί πριν πέντε χρόνια.

Όταν η μικρή Σίλβια ήταν 9 χρονών κάπου μεταξύ διαβασμάτων και παιχνιδιών πήγαινε στο ξενοδοχείο που είχε ο πατέρας της για να περνάει την ώρα της. Εκεί, ωστόσο, βρέθηκε έρμαιο στις αρρωστημένες διαθέσεις ενός άνδρα ο οποίος την βίασε.

Την αποκάλυψη αυτή έκανε η ίδια ο Σίλβια Κριστέλ στην αυτοβιογραφία της αλλά δεν έδωσε την παραμικρή επιπλέον λεπτομέρεια. Ούτε ανέφερε αν ο δράστης ήταν κάποιος γνωστός της οικογένειας ή κάποιος από τους πελάτες.

Παρά τα δυο αυτά συνταρακτικά γεγονότα η Σίλβια Κριστέλ, κατόρθωσε να σταθεί στα πόδια της και να συνεχίσει τη ζωή της. Εξαιρετική μαθήτρια στο σχολείο, ήθελε να γίνει δασκάλα αλλά οι οικονομικές δυσκολίες την ανάγκασαν να εγκαταλείψει τα όποια όνειρα για σπουδές.

Βγήκε στην αγορά εργασίας για να εξασφαλίσει τα προς το ζην. Εργάστηκε σε μπαρ, ως γραμματέας σε εταιρεία, ακόμα και σε βενζινάδικο.

Η Σίλβια ήξερε πως ήταν έξυπνη, ήξερε, όμως, πως ήταν και εξαιρετικά όμορφη και σύντομα όλα πήραν τον δρόμο τους.


Μόλις στα 17 της χρόνια, το 1973, αποφάσισε να λάβει μέρος στον διαγωνισμό Miss TV Europe. Και κέρδισε. Αυτό ήταν και το «εισιτήριο» για έναν νέο κόσμο. Την ανακάλυψαν διάφοροι παραγωγοί και σκηνοθέτες οι οποίοι θέλησαν να γυρίσουν ταινίες μαζί της.

Νικητής αυτής της άτυπης κούρσας αναδείχθηκε ο Ζιστ Ζεκέν, ο άνθρωπος που μετέφερε στη μεγάλη οθόνη την υπέρτατη φαντασίωση των ανδρών. Ο δημιουργός της «Εμμανουέλας» βρήκε στο πρόσωπο της Σίλβιας Κριστέλ τη γυναίκα που θα πρωταγωνιστούσε σε μια σειρά από αισθησιακές (ή όπως είναι ο γενικότερος όρος) σοφτ - πορνό ταινίες. Η «Εμμανουέλα» ήταν αυτή που πήρε το συγκεκριμένο είδος από το περιθώριο και το έβαλε στις μεγάλες και φανταχτερές κινηματογραφικές αίθουσες.

Έτσι, στα 18 της χρόνια η Σίλβια Κριστέλ, φόρεσε τις ζαρτιέρες και τα καυτά εσώρουχα της και γνώρισε παγκόσμια επιτυχία με την πρώτη ταινία της «Εμμανουέλας». Ακολούθησαν ακόμα δυο κινηματογραφικές συνέχειες και η καριέρα της απογειώθηκε.

Η στασιμότητα, οι καταχρήσεις και ο θάνατος

Πριν από την «Εμμανουέλα» αλλά κυρίως μετά από αυτή, η Κριστέλ έπαιξε σε πολλά κινηματογραφικά φιλμ αλλά και ταινίες που γυρίστηκαν για την τηλεόραση (ανάμεσα σε αυτές και πολλές αποτυχημένες συνέχειες της «Εμμανουέλας»).

Τίποτα απ’ όλα αυτά όμως (με εξαίρεση την κωμωδία του 1981 «Χαμός στο κρεβάτι μου») δεν μπόρεσε έστω και στο ελάχιστο να φτάσει την τρομερή επιτυχία της «Εμμανουέλας» και η Κριστέλ, παρέμεινε για πάντα δέσμια εκείνης της σαγηνευτικής εικόνας που η ίδια δημιούργησε. Η καριέρα της Κριστέλ συνδέθηκε άρρηκτα με τους ρόλους της μοιραίας γυναίκας και της ερωμένης.

Παράλληλα, όμως με την κινηματογραφική της καριέρα η οποία αρχικά κάλπαζε με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και στη συνέχεια παρέμεινε απελπιστικά στάσιμη, η Σίλβια Κριστέλ είχε να αντιμετωπίσει τους πολλούς δαίμονες στην προσωπική της ζωή. Ο συνδυασμός αποτυχημένων ερωτικών σχέσεων με τις καταχρήσεις δημιούργησαν μια προσωπική «κόλαση» που καλυπτόταν από την «βιτρίνα» που λέγαμε νωρίτερα.

Η Σίλβια Κριστέλ βρισκόταν σε μια διαρκή αναζήτηση της πατρικής φιγούρας, δημιουργώντας δεσμούς και σχέσεις με αρκετά μεγαλύτερους άνδρες. Η πρώτη σημαντική της σχέση ήταν με τον σπουδαίο Βέλγο συγγραφέα Ούγκο Κλάους, 27 χρόνια μεγαλύτερό της, με τον οποίο το 1975 απέκτησε ένα γιο, τον Άρθουρ.

Αυτή η σχέση, ωστόσο, δεν κράτησε και έτσι το 1979 γνώρισε τον κατά 10 χρόνια μεγαλύτερο της Βρετανό ηθοποιό Ίαν ΜακΣέιν, ο οποίος της υποσχέθηκε ότι θα τη βοηθήσει να κάνει καριέρα στην Αμερική. Οι δυο τους έζησαν στο Λος Άντζελες.

Σύντομα, ωστόσο, η σχέση με τον ΜακΣέιν γρήγορα μετατράπηκε σε εφιάλτη. Η Σίλβια Κριστέλ βυθίστηκε με πάθος στις καταχρήσεις. Κάπνιζε ασταμάτητα όλη την ημέρα τα αγαπημένα της άφιλτρα τσιγάρα (συνήθεια που είχε ξεκινήσει από τα 11 της χρόνια), έπινε αλκοόλ δίχως κανένα μέτρο, ενώ δεν άργησε να μπλέξει και με τα ναρκωτικά!

Όπως η ίδια έχει πει θεωρούσε την κοκαΐνη σαν μια «ακριβή, μοδάτη, υπερβιταμίνη»!  Ήταν τέτοια η εξάρτησή της αλλά και η ανάγκη της για ρευστό που απογοητευμένη και πεπεισμένη πως και η ταινία «Χαμός στο κρεβάτι μου» θα αποτύχει εμπορικά, πούλησε στον ατζέντη της για μόλις 150.000 δολάρια τα ποσοστά της! 

Τελικά, η ταινία ξεπέρασε τα 20 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες…

Η Σίλβια Κριστέλ κάποια στιγμή κατάλαβε πως η σχέση της με τον ΜακΣέιν την οδηγεί στην απόλυτη καταστροφή και έτσι προσπάθησε να ξανασταθεί στα πόδια της. Εκεί που όλα έδειχναν πως μπορεί να το κάνει, έπεσε ξανά θύμα του ασταθούς συναισθηματικού της κόσμου.

Έκανε δύο ακόμα αποτυχημένους γάμους με άνδρες και πάλι κατά πολύ μεγαλύτερους από εκείνη (έναν Αμερικάνο επιχειρηματία και τον Γάλλο κινηματογραφικό παραγωγό Φιλίπ Μπλο) και έκανε πολλά βήματα προς τα πίσω.

Τα τελευταία χρόνια της ζωής της συζούσε με τον Βέλγο ραδιοφωνικό παραγωγό Φρεντ Ντε Φρι. Ήταν μια σχέση που θα μπορούσε να της κάνει καλό, ωστόσο, η μοίρα είχε άλλα σχέδια. Ο Ντε Φρι έφυγε πρόωρα από τη ζωή και αυτό ήταν ένα χτύπημα που η Κριστέλ δεν μπόρεσε να αντέξει. Οι λιγοστοί κοντινοί της άνθρωποι έλεγαν πως ήταν κάτι σαν τελειωτικό χτύπημα. Κάτι που της στοίχισε σε μεγάλο βαθμό.

Το 2002 η αγαπημένη συνήθεια της, το κάπνισμα, άρχισε να τη σκοτώνει. Προσβλήθηκε από καρκίνο του λάρυγγα. Το πάλεψε όσο μπορούσε, με όσες δυνάμεις και θέληση για ζωή της είχαν απομείνει, ωστόσο, ο καρκίνος έκανε μετάσταση στους πνεύμονες.

Στις 12 Ιουνίου 2012 ο εξασθενημένος οργανισμός της υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο. Νοσηλεύτηκε στην εντατική νοσοκομείου στο Άμστερνταμ. Πάλεψε αλλά η μάχη ήταν άνιση. Μια ημέρα σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 2012, η θρυλική «Εμμανουέλα» έφυγε από τη ζωή, στον ύπνο της, σε ηλικία 60 ετών.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου