Λάμπρος και Μήτση Κωνσταντάρα | Finos Film
Μία ημέρα σαν σήμερα, στις 22 Δεκεμβρίου 1985, πέθανε η Μήτση Κωνσταντάρα, η πιο γλυκιά... γεροντοκόρη του παλιού ελληνικού κινηματογράφου.
Έζησε στη σκιά του αδερφού της, του σπουδαίου Λάμπρου Κωνσταντάρα, αλλά ακόμα και έτσι μπόρεσε να ξεχωρίσει. Μπόρεσε να αφήσει το δικό της σημάδι. Ειδικά στο θέατρο. Αλλά και στον κινηματογράφο.
Ποιος μπορεί, άλλωστε, να ξεχάσει την «ατυχήσασα» Δέσποινα Ανυφαντούλη της ταινίας «Ο στρίγγλος που έγινε αρνάκι» και εκείνον τον επικό διάλογο με το «κύριε Πετροχείλο μου» και την «άτιμη κοινωνία, που άλλους τους ανεβάζει και άλλους τους ρίχνει σε ξένα χέρια»;
Η Μήτση Κωνσταντάρα λάτρεψε τον αδερφό της. Έπαιξε σε πολλές ταινίες δίπλα του και σε κάθε σκηνή μπορούσε να διακρίνει κανείς την αγάπη που του είχε. Και ήταν τόσο μεγάλη και τόσο μοναδική η αγάπη εκείνη, που όταν ο Λάμπρος Κωνσταντάρας πέθανε, η Μήτση δεν άντεξε.
Μερικούς μήνες μετά, τον «ακολούθησε».
Στις 28 Ιουνίου 1985 πέθανε ο Λάμπρος, στις 22 Δεκεμβρίου 1985 πέθανε από τον καημό της εκείνη. Λίγες ημέρες, δηλαδή, πριν συμπληρωθούν έξι μήνες.
Η πανέμορφη κοπέλα με το ιδιαίτερο όνομα
Η Δήμητρα Κωνσταντάρα γεννήθηκε το 1922 στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Κολωνάκι. Ήταν το τρίτο παιδί της οικογένειας. Το πρώτο ήταν ο αδερφός της, ο Λάμπρος. Ο πατέρας της οικογένειας, Δημήτρης Κωνσταντάρας, είχε ένα κοσμηματοπωλείο στο κέντρο της πρωτεύουσας και φρόντιζε να μη λείπει τίποτα από το σπίτι τους.
Λίγο μετά της γέννησης της μικρής, ωστόσο, ο Δημήτρης Κωνσταντάρας πέθανε. Όταν έγινε η βάπτισή της, πήρε το όνομά του. Δήμητρα τη βάπτισαν αλλά τη φώναζαν Μήτση. Όλοι λάτρευαν εκείνο το μικρό και πανέμορφο κοριτσάκι που μέσα σε εκείνο το βαρύ πένθος χάριζε απλόχερα στιγμές χαράς.
Ήταν το μικρό και το χαϊδεμένο της οικογένειας. Πήγε σε ιδιωτικά σχολεία, έκανε ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι, μάθαινε ξένες γλώσσες και όλοι θεωρούσαν πως θα ήταν ο φυσικός διάδοχος του πατέρα της στην οικογενειακή επιχείρηση.
Η ίδια, ωστόσο, είχε άλλα σχέδια και έκανε τη δική της επανάσταση. Είχε και εκείνη το ίδιο «μικρόβιο» που είχε ο αδερφός της, ο Λάμπρος, ο οποίος έφυγε από την Αθήνα για να πάει στο Παρίσι προκειμένου να σπουδάσει υποκριτική.
Η Μήτση Κωνσταντάρα, δε θέλησε ποτέ να κάνει κάτι άλλο. Ξεκαθάρισε από την πρώτη στιγμή πως ήθελε να γίνει ηθοποιός και δεν το διαπραγματεύτηκε ούτε στιγμή. Η οικογένεια αντέδρασε έντονα. Ακόμα και ο Λάμπρος Κωνσταντάρας ήταν αντίθετος. Εκείνη, όμως, είχε πάρει τις αποφάσεις της.
Έγινε δεκτή στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου όπου ξεχώρισε για το ταλέντο της. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως τον πρώτο της ρόλο τον πήρε αμέσως μετά την απόφοίτησή της, το 1945, κάνοντας το ντεμπούτο της στη μεγαλύτερη σκηνή της χώρας.
Στη συνέχεια ήρθε η στιγμή να έρθει για ακόμα μια φορά σε ρήξη με την οικογένειά της. Αιτία ήταν η απόφασή της να ακολουθήσει κάποια από τα πιο γνωστά «μπουλούκια» (τους περιπλανώμενους θιάσους της εποχής). Οι αντιδράσεις ήταν ξανά έντονες αλλά για ακόμα μια φορά η Μήτση Κωνσταντάρα έκανε αυτό που ήθελε η ίδια.
Ο μόνος άνθρωπος που μπορούσε να την επηρεάσει ήταν ο αγαπημένος της αδερφός. Όταν ο Λάμπρος Κωνσταντάρας της ζήτησε να αποσυρθεί για λίγο καιρό από το θέατρο προκειμένου να μείνει στο σπίτι εξαιτίας κάποιων δύσκολων οικογενειακών συγκυριών.
Η Μήτση του είχε τρελή αδυναμία και δεν το σκέφτηκε δεύτερη φορά. Ένιωσε πως ο αδερφός της τη χρειαζόταν και έκανε ότι της ζήτησε. Για μια ολόκληρη δεκαετία άφησε στην άκρη την καριέρα της και αφιερώθηκε στην οικογένειά της.
Η αποχή τερματίστηκε το 1962, όταν η Μήτση Κωνσταντάρα εμφανίστηκε ξανά στα θεατρικά δρώμενα. Αυτή τη φορά ήταν με τον θίασο της Μαρίας Αλκαίου και του Βασίλη Διαμαντόπουλου. Κράτησε σημαντικούς ρόλους σε σπουδαία θεατρικά όπως «Τα δέντρα πεθαίνουν όρθια» του Αλεχάντρο Κασόνα και «Ένα δέντρο μεγαλώνει στο Μπρούκλιν» της Μπέτυ Σμιθ, κάνοντας με τον τρόπο αυτό μια εντυπωσιακή επανεκκίνηση στην καριέρα της.
Η πιο γλυκιά «γεροντοκόρη»
Αν και, παρά τα δέκα χρόνια στασιμότητας, η Μήτση Κωνσταντάρα είχε μια εξαιρετική καριέρα στο θέατρο, ο περισσότερος κόσμος τη γνώρισε μέσα από τη χρυσή εποχή του παλιού, καλού ελληνικού κινηματογράφου.
Στη μεγάλη οθόνη οι προτάσεις για δουλειές έρχονται με ρυθμούς... πολυβόλου αλλά εκείνη, δείχνει για ακόμα μια φορά τη φοβερή αδυναμία που είχε στον Λάμπρο, και σχεδόν όλες τις οι εμφανίσεις γίνονται αποκλειστικά δίπλα σε εκείνον.
Η Μήτση Κωνσταντάρα έπαιξε στο πλευρό του αδερφού της σε περίπου 30 ταινίες! Πολλές από αυτές, μάλιστα, ήταν και θεατρικά έργα όπου και πάλι οι δυο τους έπαιζαν μαζί. Ήταν αχώριστοι.
Το εκπληκτικό, μάλιστα, είναι πως στις περισσότερες (αν όχι όλες) κοινές εμφανίσεις τους σε κινηματογράφο ή θέατρο η Μήτση έπαιζε ρόλους που την έδειχναν ηλικιακά μεγαλύτερη από τον αδερφό της αν και στην πραγματικότητα ήταν εννέα χρόνια μικρότερη από εκείνον!
Η πιο γλυκιά «γεροντοκόρη»
Αν και, παρά τα δέκα χρόνια στασιμότητας, η Μήτση Κωνσταντάρα είχε μια εξαιρετική καριέρα στο θέατρο, ο περισσότερος κόσμος τη γνώρισε μέσα από τη χρυσή εποχή του παλιού, καλού ελληνικού κινηματογράφου.
Στη μεγάλη οθόνη οι προτάσεις για δουλειές έρχονται με ρυθμούς... πολυβόλου αλλά εκείνη, δείχνει για ακόμα μια φορά τη φοβερή αδυναμία που είχε στον Λάμπρο, και σχεδόν όλες τις οι εμφανίσεις γίνονται αποκλειστικά δίπλα σε εκείνον.
Η Μήτση Κωνσταντάρα έπαιξε στο πλευρό του αδερφού της σε περίπου 30 ταινίες! Πολλές από αυτές, μάλιστα, ήταν και θεατρικά έργα όπου και πάλι οι δυο τους έπαιζαν μαζί. Ήταν αχώριστοι.
Το εκπληκτικό, μάλιστα, είναι πως στις περισσότερες (αν όχι όλες) κοινές εμφανίσεις τους σε κινηματογράφο ή θέατρο η Μήτση έπαιζε ρόλους που την έδειχναν ηλικιακά μεγαλύτερη από τον αδερφό της αν και στην πραγματικότητα ήταν εννέα χρόνια μικρότερη από εκείνον!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου