Ο λόγος για έναν «κρυφό» διακόπτη που βρίσκεται συνήθως τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα ενός αυτοκινήτου και παρά το μικρό του μέγεθος, εκτελεί ένα μεγάλο έργο, κυρίως εκείνες της ημέρες με υψηλή ατμοσφαιρική υγρασία.
Πρόκειται για τον διακόπτη που ενεργοποιεί το σύστημα θέρμανσης του πίσω παρμπρίζ και επί της ουσίας μάς εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή ορατότητα κατά τη χειμερινή περίοδο.
Δεδομένης της σημαντικότητάς του, ίσως το μέγεθος που η θέση που επιλέγουν οι κατασκευαστές για να τον τοποθετήσουν ίσως να μην είναι τα κατάλληλα, «επιτρέποντας» στον οδηγό να το παραβλέψει.
Αυτό βέβαια είναι λάθος, καθώς όσο κι αν αποτελεσματικό είναι το σύστημα κλιματισμού δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη λειτουργία ενός θερμαινόμενου παρμπρίζ και ειδικότερα την ταχύτητα με την οποία μπορεί να εξαφανίσει στην κυριολεξία την υγρασία ή αν προτιμάτε τα συμπυκνώματα από το παρμπρίζ.
Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις η ενεργοποίηση του θερμαινόμενου πίσω παρμπρίζ φροντίζει και για το ξεθάμπωμα των εξωτερικών καθρεπτών, ενώ σπανιότερα μπορεί κανείς να συναντήσει αυτοκίνητα που διαθέτουν αντιστάσεις και στο μπροστινό παρμπρίζ.
Οι συγκεκριμένες αντιστάσεις μπορούν να αποδειχθούν σωτήριες και στην περίπτωση συγκέντρωσης πάγου, αποκαθιστώντας την κρίσιμη για την ασφάλεια ορατότητα του οδηγού.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι από τη στιγμή που θα ενεργοποιήσουμε τη συγκεκριμένη λειτουργία από τον αντίστοιχο διακόπτη θα παραμείνει ενεργή για ένα προκαθορισμένο διάστημα -συνήθως 10 ή 15 λεπτά- και στη συνέχεια αδρανοποιείται μιας και στις περισσότερες των περιπτώσεων έχει ολοκληρωθεί το έργο της.
Αυτό σημαίνει ότι αν χρειαστεί εκ νέου τις υπηρεσίες του θερμαινόμενου παρμπρίζ θα πρέπει να καταφύγουμε ξανά στον συγκεκριμένο διακόπτη.
Αξίζει να θυμάστε ότι η κατάχρηση των αντιστάσεων ενός παρμπρίζ μόνο κακό μπορεί να κάνει στην τσέπη μας, καθώς αυξάνει σημαντικά τη κατανάλωση ενέργειας ενώ μειώνει και τον χρόνο ζωής του ίδιου του συστήματος, η αντικατάσταση του οποίου είναι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου